Zoek in ons Hulp Centrum.

    • Kan ik FOX Sports Go gebruiken?

      Via de Canal Digitaal TV app kunt u de FOX Sports zenders bekijken, helaas niet via de FOX Sports Go app.

    • Ik heb geen live TV meer, hoe los ik dit op?

      Wanneer u geen live TV meer kan kijken is natuurlijk erg vervelend. Kijk eerst even of uw TV wel op de juiste HDMI ingang staat afgestemd. Het kan voorkomen dat u dit per ongeluk heeft gewijzigd. Via de door ons geleverde afstandsbediening op “AV” te drukken of via “Source” op de afstandsbediening die bij de TV hoort en het juiste HDMI kanaal te kiezen.

      Mocht dat geen oplossing bieden, dan moet alle apparatuur uit- en aangezet worden. Dit betekent de volgende apparaten: indien van toepassing, glasvezelmodem, FritzBox/router en Settop Box HD. In veel gevallen zal dit de problemen oplossen.

      Als u nog problemen ervaartmoet de Settop Box HD worden teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Dit kan door naar het instellingen menu te gaan. U komt hier door de “menu” knop op uw afstandbediening in te drukken, vervolgens één keer naar links met het pijltje en op “OK’ drukken op de afstandbediening. Onder de tab “Instellingen” zit de optie “Fabrieksinstellingen”.

      Wanneer de problemen nog steeds niet zijn opgelost willen we u vragen contact opnemen met de klantenservice via e-mail of door te bellen met 020 – 760 50 40.

    • Technische specificatie van de Settop Box HD (MZ-101)

      Chipset: BCM 7362

      Functie: Hybride Zapper

      Tuners: 1

      Unicable: Neen

      Geheugen: Neen

      Slave: Mogelijk

      Resolutie: Tot 1080p

      HDMI: 1.4a

      WiFi: WiFi-Con/USB

      Bluetooth: Neen

      Afstandsbediening: IR – RC6

    • Hoe werkt live TV pauzeren?

      Het pauzeren van een programma is zeer makkelijk. Wanneer u een programma wil pauzeren drukt u op de pauze / play knop op uw afstandbediening. Dit zorgt ervoor dat het programma pauzeert. Wanneer u weer verder wil kijken drukt u weer op dezelfde knop. De Settop-Box HD heeft wel een beperkte capaciteit en wanneer deze vol is zal het programma weer gaan spelen.

    • Hoe werkt begin gemist?
    • Hoe werkt Replay TV?

      De Interactive Televisie dienst van Fiber Nederland biedt de mooie functionaliteit ReplayTV. Met ReplayTV kunt u de eerste 10 Nederlandse zenders tot en met 7 dagen terug kijken. Heel handig mocht u iets gemist en niet opgenomen hebben. U kunt op verschillende manieren bij de programma’s komen die vallen onder de ReplayTV dienst.

      Als eerste is er de ReplayTV optie in het standaard menu. U komt hier door op de menu knop op uw afstandbediening te drukken. Daarna drukt u twee keer naar rechts en wanneer u op ReplayTV staat op OK.

      Nu komt u in het scherm van ReplayTV. Als u op een programma gaat staan met de pijlen op uw afstandbediening en op OK klikt krijgt u de mogelijkheid om een programma te bekijken.

      Standaard komt u in het scherm waar alle programma’s per zender zijn verdeeld per zender. Met de gele knop op uw afstandbediening kunt u zenders nog weg filteren. Rechts bovenin het scherm kunt u verschillende manieren van verdeling van de schermen kiezen (zenders, genres en dagen).

      De tweede manier om naar Replay programma’s te gaan is via de TV gids. Wanneer u in het TV kijk scherm zit drukt u weer op de menu knop van uw afstandbediening en vervolgens op OK.

      U komt binnen op pagina waar de huidige programma’s staan en deze zijn nog niet te kijken met ReplayTV omdat deze uitzendingen nog bezig zijn. Wanneer u één pagina terug gaat ziet u de eerste programma’s (wanneer u bij de eerste 10 Nederlandse zenders zit). ReplayTV programma’s worden aangeduid met een blauwe pijl in de vorm van een rondje die terugwijst. Als u op een programma gaat staan met de pijlen op uw afstandbediening en op OK klikt krijgt u de mogelijkheid om een programma te bekijken.

      De derde manier om bij de ReplayTV programma’s te komen is via de zender widget. U komt bij de widget door wanneer u live TV aan het kijken bent op het pijltje naar boven of naar beneden te drukken. Wanneer u na het openen van de widget op het pijltje naar links drukt ziet u het vorige programma met de mogelijkheid om deze te bekijken.

    • Hoe werkt opnemen?

      De Interactive Televisie dienst van Fiber Nederland biedt de mogelijkheid om programma’s op te nemen. Een overzicht welke zenders wel en welke niet zijn op te nemen vindt u hier: Zenderoverzicht

      Er zijn verschillende manieren op een programma op te nemen. De eerste en simpelste manier is door naar het programma te zappen wat opgenomen moet worden en te drukken op de opnameknop op de afstandbediening.

      Wanneer het programma wat u wilt opnemen een serie betreft krijgt u na het drukken op de opname knop twee opties: “Alleen deze aflevering opnemen” en “Iedere aflevering van deze serie opnemen”. Maak hier uw keuze door te navigeren met de pijltjes toetsen en te drukken op de “OK” knop.

      De tweede manier is bijna hetzelfde als de eerste manier, maar maken we niet gebruik van de “opname” knop op de afstandbediening. We openen hiervoor de EPG balk van het desbetreffende programma door op de “OK” knop te drukken.

      Hierna drukt u op de rechter pijl op de afstandbediening, nu openen zich meer opties voor het desbetreffende programma. In het voorbeeld beneden ziet u dat u meteen op de opname functie staat. Selecteer deze door op de “OK” knop te drukken. Wanneer het een serie betreft krijgt u weer de opties van soort opnemen te zien.

      Soms wilt u natuurlijk een programma opnemen wat niet momenteel op televisie is, maar ergens “ver” in de toekomst. In deze gevallen dient u gebruik te maken van de TV gids. U komt hier door op “menu” te drukken op de afstandbediening en vervolgens op “OK’ omdat u meteen op de optie TV gids staat.

      Wanneer u in de TV gids op een programma gaat staan en op de “OK” knop drukt opent een volgend scherm waar u de opname kan starten. Een tip

    • Hoe werkt herinnering plaatsen?

      Het plaatsen van een herinnering voor een programma kunt u op twee verschillende manieren doen. Als eerste kan dit vanuit de TV Gids. U komt hier door eerste op de “menu” knop op de afstandbediening te drukken en vervolgens op de “OK” knop omdat TV Gids de eerste optie is.

      Als u nu een toekomstig programma uit de selecteert door op de “OK” knop druk krijgt u de optie om een herinnering te zetten.

      De tweede mogelijkheid is via de widget. U komt in de widget door op de pijl naar boven of beneden te drukken op de afstandbediening.

      Daarna kunt u door op de pijl naar rechts te drukken op de afstandbediening naar het toekomstige programma te gaan. Wanneer u daarna op de “OK” knop drukt komt u in een nieuw scherm waar een herinnering te plaatsen is.

    • Hoe werkt radio luisteren?

      Radio luisteren werkt hetzelfde als TV kijken. Hiervoor hebben we een item gemaakt waar alles staat uitgelegd met de naam “Hoe werkt TV kijken“. Voor een volledig overzicht van alle radio zenders verwijzen wij u naar de zenderlijst.

    • Hoe werkt TV kijken?

      Wanneer u de Settop-Box HD aanzet komt u standaard bij Nederland 1 terecht. Vanuit hier kunt u op meerdere manieren zappen naar andere zenders.

      De eerste en makkelijkste manier is via de widget. U komt in de widget via door op pijltje naar boven of beneden te drukken op uw afstandbediening.

      Nu komt u in de widget terecht. Wanneer u tussen de zenders beweegt in de widget zap de Settop-Box HD nog niet mee, zo kunt u rustig de volgende zender selecteren. In de widget krijgt u informatie over welk programma er is, hoe lang deze nog duur, maar ook kunt u kijken wat het vorige was en volgende programma wordt. Wanneer u op de gele knop op uw afstandbediening druk wanneer u in de widget zit laat de widget alleen de favoriete zenders zien.

      Natuurlijk is er ook nog de traditionele manier van zappen tussen zenders. Dit doet u doormiddel van de CH+ en CH- knopjes op de afstandbediening.

      De laatste manier is zappen via de TV gids. U komt in de TV gids door op de “menu” knop de drukken en vervolgens op “OK” (omdat de TV gids de eerste optie is)

      Wanneer u in de TV gids terecht komt ziet het overzicht van alle zenders en programma’s. U kunt hier doorheen scrollen door gebruik te maken van de pijlen op de afstandbediening. Wanneer u op het juiste programma staan drukt u op “OK” en nu krijgt u de verschillende opties, waaronder programma bekijken.

    • Hoe activeer ik mijn TV app?

      Als u via een Canal Digitaal Basis HD of Entertainment HD pakket heeft, dan kunt u de Canal Digitaal TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de Canal Digitaal TV app te activeren heeft u een login naam (uw emailadres) en een wachtwoord nodig. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via de email .

      Als u Fiber Start TV heeft, dan kunt u de Fiber TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de Fiber TV app te activeren heeft u een 16-cijferige activatiecode nodig die bij de activatie van uw diensten van ons heeft gekregen. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via de email . Deze code werkt maar een bepaalde tijd.

      U kunt er ook voor kiezen om een 8-cijferige activatiecode te genereren via het menu van de Settop Box HD Instellingen=>Apparaten=>Nieuw Apparaat toevoegen. Voer binnen 5 minuten de gegenereerde code in op uw app.

    • Hoe activeer ik mijn STB?

      Canal Digitaal

      U hoeft bij Canal Digitaal TV uw STB niet te activeren. Bij de eerste keer wordt u door een menu geleid waar u taalkeuze etc. kunt instellen. U klikt vervolgens “TV kijken”.

      Fiber Start TV

      De eerste keer gaat de STB de laatste software ophalen en kunt u de 16-cijferige activatiecode die wij per email hebben toegestuurd invoeren. Daarna kunt u TV kijken. Mocht u de code niet meer hebben, of deze werkt niet meer, dan kunt u ons bellen of emailen en dan zenden we u een nieuwe activatiecode per email toe.

    • Hoe sluit ik mijn STB aan?

      Sluit de UTP kabel (lang) op de poort “LAN1 (alleen bij DSL), LAN2, LAN3 of LAN4” aan. Klik de andere zijde van de UTP kabel (lang) in de Settop box HD. Vervolgens steekt u de HDMI kabel ook in de Settop box HD en daarna aan de achterkant van uw televisie in de HDMI ingang.

      Indien u een ouder type televisie zonder HDMI aansluiting heeft, is dit op te lossen door middel van een SCART kabel. Voor het gebruik van een SCART kabel heeft u een verloopje nodig. Dit kunt u kopen in een mediawinkel.

      Ik heb meerdere Settop boxen HD.Wat nu?

      Als u meerdere Settop boxen HD wilt aansluiten, dan kunt u dat op 2 manieren doen. U kunt ze rechtstreeks aansluiten op de nog beschikbare poorten op de Fiber WiFi router of u plaatst een switch om het signaal door te zetten naar de andere Settop boxen HD (deze switch dient u zelf aan te schaffen en wordt niet door ons geleverd). Wij ondersteunen afhankelijk van de snelheid van uw verbinding, het gebruik van 3 gelijktijdig aanstaande Settop boxen HD. U kunt op deze switch ook eventueel een extra computer aansluiten. In onze webshop heeft u al een switch vanaf €12,95.

    • Kan ik FOX Sports Go gebruiken?

      Via de Canal Digitaal TV app kunt u de FOX Sports zenders bekijken, helaas niet via de FOX Sports Go app.

    • Hoe werkt live TV pauzeren?

      Het pauzeren van een programma is zeer makkelijk. Wanneer u een programma wil pauzeren drukt u op de pauze / play knop op uw afstandbediening. Dit zorgt ervoor dat het programma pauzeert. Wanneer u weer verder wil kijken drukt u weer op dezelfde knop. De Settop-Box HD heeft wel een beperkte capaciteit en wanneer deze vol is zal het programma weer gaan spelen.

    • Hoe werkt begin gemist?
    • Hoe werkt Replay TV?

      De Interactive Televisie dienst van Fiber Nederland biedt de mooie functionaliteit ReplayTV. Met ReplayTV kunt u de eerste 10 Nederlandse zenders tot en met 7 dagen terug kijken. Heel handig mocht u iets gemist en niet opgenomen hebben. U kunt op verschillende manieren bij de programma’s komen die vallen onder de ReplayTV dienst.

      Als eerste is er de ReplayTV optie in het standaard menu. U komt hier door op de menu knop op uw afstandbediening te drukken. Daarna drukt u twee keer naar rechts en wanneer u op ReplayTV staat op OK.

      Nu komt u in het scherm van ReplayTV. Als u op een programma gaat staan met de pijlen op uw afstandbediening en op OK klikt krijgt u de mogelijkheid om een programma te bekijken.

      Standaard komt u in het scherm waar alle programma’s per zender zijn verdeeld per zender. Met de gele knop op uw afstandbediening kunt u zenders nog weg filteren. Rechts bovenin het scherm kunt u verschillende manieren van verdeling van de schermen kiezen (zenders, genres en dagen).

      De tweede manier om naar Replay programma’s te gaan is via de TV gids. Wanneer u in het TV kijk scherm zit drukt u weer op de menu knop van uw afstandbediening en vervolgens op OK.

      U komt binnen op pagina waar de huidige programma’s staan en deze zijn nog niet te kijken met ReplayTV omdat deze uitzendingen nog bezig zijn. Wanneer u één pagina terug gaat ziet u de eerste programma’s (wanneer u bij de eerste 10 Nederlandse zenders zit). ReplayTV programma’s worden aangeduid met een blauwe pijl in de vorm van een rondje die terugwijst. Als u op een programma gaat staan met de pijlen op uw afstandbediening en op OK klikt krijgt u de mogelijkheid om een programma te bekijken.

      De derde manier om bij de ReplayTV programma’s te komen is via de zender widget. U komt bij de widget door wanneer u live TV aan het kijken bent op het pijltje naar boven of naar beneden te drukken. Wanneer u na het openen van de widget op het pijltje naar links drukt ziet u het vorige programma met de mogelijkheid om deze te bekijken.

    • Hoe werkt opnemen?

      De Interactive Televisie dienst van Fiber Nederland biedt de mogelijkheid om programma’s op te nemen. Een overzicht welke zenders wel en welke niet zijn op te nemen vindt u hier: Zenderoverzicht

      Er zijn verschillende manieren op een programma op te nemen. De eerste en simpelste manier is door naar het programma te zappen wat opgenomen moet worden en te drukken op de opnameknop op de afstandbediening.

      Wanneer het programma wat u wilt opnemen een serie betreft krijgt u na het drukken op de opname knop twee opties: “Alleen deze aflevering opnemen” en “Iedere aflevering van deze serie opnemen”. Maak hier uw keuze door te navigeren met de pijltjes toetsen en te drukken op de “OK” knop.

      De tweede manier is bijna hetzelfde als de eerste manier, maar maken we niet gebruik van de “opname” knop op de afstandbediening. We openen hiervoor de EPG balk van het desbetreffende programma door op de “OK” knop te drukken.

      Hierna drukt u op de rechter pijl op de afstandbediening, nu openen zich meer opties voor het desbetreffende programma. In het voorbeeld beneden ziet u dat u meteen op de opname functie staat. Selecteer deze door op de “OK” knop te drukken. Wanneer het een serie betreft krijgt u weer de opties van soort opnemen te zien.

      Soms wilt u natuurlijk een programma opnemen wat niet momenteel op televisie is, maar ergens “ver” in de toekomst. In deze gevallen dient u gebruik te maken van de TV gids. U komt hier door op “menu” te drukken op de afstandbediening en vervolgens op “OK’ omdat u meteen op de optie TV gids staat.

      Wanneer u in de TV gids op een programma gaat staan en op de “OK” knop drukt opent een volgend scherm waar u de opname kan starten. Een tip

    • Hoe werkt herinnering plaatsen?

      Het plaatsen van een herinnering voor een programma kunt u op twee verschillende manieren doen. Als eerste kan dit vanuit de TV Gids. U komt hier door eerste op de “menu” knop op de afstandbediening te drukken en vervolgens op de “OK” knop omdat TV Gids de eerste optie is.

      Als u nu een toekomstig programma uit de selecteert door op de “OK” knop druk krijgt u de optie om een herinnering te zetten.

      De tweede mogelijkheid is via de widget. U komt in de widget door op de pijl naar boven of beneden te drukken op de afstandbediening.

      Daarna kunt u door op de pijl naar rechts te drukken op de afstandbediening naar het toekomstige programma te gaan. Wanneer u daarna op de “OK” knop drukt komt u in een nieuw scherm waar een herinnering te plaatsen is.

    • Hoe werkt radio luisteren?

      Radio luisteren werkt hetzelfde als TV kijken. Hiervoor hebben we een item gemaakt waar alles staat uitgelegd met de naam “Hoe werkt TV kijken“. Voor een volledig overzicht van alle radio zenders verwijzen wij u naar de zenderlijst.

    • Hoe werkt TV kijken?

      Wanneer u de Settop-Box HD aanzet komt u standaard bij Nederland 1 terecht. Vanuit hier kunt u op meerdere manieren zappen naar andere zenders.

      De eerste en makkelijkste manier is via de widget. U komt in de widget via door op pijltje naar boven of beneden te drukken op uw afstandbediening.

      Nu komt u in de widget terecht. Wanneer u tussen de zenders beweegt in de widget zap de Settop-Box HD nog niet mee, zo kunt u rustig de volgende zender selecteren. In de widget krijgt u informatie over welk programma er is, hoe lang deze nog duur, maar ook kunt u kijken wat het vorige was en volgende programma wordt. Wanneer u op de gele knop op uw afstandbediening druk wanneer u in de widget zit laat de widget alleen de favoriete zenders zien.

      Natuurlijk is er ook nog de traditionele manier van zappen tussen zenders. Dit doet u doormiddel van de CH+ en CH- knopjes op de afstandbediening.

      De laatste manier is zappen via de TV gids. U komt in de TV gids door op de “menu” knop de drukken en vervolgens op “OK” (omdat de TV gids de eerste optie is)

      Wanneer u in de TV gids terecht komt ziet het overzicht van alle zenders en programma’s. U kunt hier doorheen scrollen door gebruik te maken van de pijlen op de afstandbediening. Wanneer u op het juiste programma staan drukt u op “OK” en nu krijgt u de verschillende opties, waaronder programma bekijken.

    • Hoe activeer ik mijn TV app?

      Als u via een Canal Digitaal Basis HD of Entertainment HD pakket heeft, dan kunt u de Canal Digitaal TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de Canal Digitaal TV app te activeren heeft u een login naam (uw emailadres) en een wachtwoord nodig. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via de email .

      Als u Fiber Start TV heeft, dan kunt u de Fiber TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de Fiber TV app te activeren heeft u een 16-cijferige activatiecode nodig die bij de activatie van uw diensten van ons heeft gekregen. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via de email . Deze code werkt maar een bepaalde tijd.

      U kunt er ook voor kiezen om een 8-cijferige activatiecode te genereren via het menu van de Settop Box HD Instellingen=>Apparaten=>Nieuw Apparaat toevoegen. Voer binnen 5 minuten de gegenereerde code in op uw app.

    • Hoe activeer ik mijn STB?

      Canal Digitaal

      U hoeft bij Canal Digitaal TV uw STB niet te activeren. Bij de eerste keer wordt u door een menu geleid waar u taalkeuze etc. kunt instellen. U klikt vervolgens “TV kijken”.

      Fiber Start TV

      De eerste keer gaat de STB de laatste software ophalen en kunt u de 16-cijferige activatiecode die wij per email hebben toegestuurd invoeren. Daarna kunt u TV kijken. Mocht u de code niet meer hebben, of deze werkt niet meer, dan kunt u ons bellen of emailen en dan zenden we u een nieuwe activatiecode per email toe.

    • Hoe sluit ik mijn STB aan?

      Sluit de UTP kabel (lang) op de poort “LAN1 (alleen bij DSL), LAN2, LAN3 of LAN4” aan. Klik de andere zijde van de UTP kabel (lang) in de Settop box HD. Vervolgens steekt u de HDMI kabel ook in de Settop box HD en daarna aan de achterkant van uw televisie in de HDMI ingang.

      Indien u een ouder type televisie zonder HDMI aansluiting heeft, is dit op te lossen door middel van een SCART kabel. Voor het gebruik van een SCART kabel heeft u een verloopje nodig. Dit kunt u kopen in een mediawinkel.

      Ik heb meerdere Settop boxen HD.Wat nu?

      Als u meerdere Settop boxen HD wilt aansluiten, dan kunt u dat op 2 manieren doen. U kunt ze rechtstreeks aansluiten op de nog beschikbare poorten op de Fiber WiFi router of u plaatst een switch om het signaal door te zetten naar de andere Settop boxen HD (deze switch dient u zelf aan te schaffen en wordt niet door ons geleverd). Wij ondersteunen afhankelijk van de snelheid van uw verbinding, het gebruik van 3 gelijktijdig aanstaande Settop boxen HD. U kunt op deze switch ook eventueel een extra computer aansluiten. In onze webshop heeft u al een switch vanaf €12,95.

    • Ik heb geen live TV meer, hoe los ik dit op?

      Wanneer u geen live TV meer kan kijken is natuurlijk erg vervelend. Kijk eerst even of uw TV wel op de juiste HDMI ingang staat afgestemd. Het kan voorkomen dat u dit per ongeluk heeft gewijzigd. Via de door ons geleverde afstandsbediening op “AV” te drukken of via “Source” op de afstandsbediening die bij de TV hoort en het juiste HDMI kanaal te kiezen.

      Mocht dat geen oplossing bieden, dan moet alle apparatuur uit- en aangezet worden. Dit betekent de volgende apparaten: indien van toepassing, glasvezelmodem, FritzBox/router en Settop Box HD. In veel gevallen zal dit de problemen oplossen.

      Als u nog problemen ervaartmoet de Settop Box HD worden teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Dit kan door naar het instellingen menu te gaan. U komt hier door de “menu” knop op uw afstandbediening in te drukken, vervolgens één keer naar links met het pijltje en op “OK’ drukken op de afstandbediening. Onder de tab “Instellingen” zit de optie “Fabrieksinstellingen”.

      Wanneer de problemen nog steeds niet zijn opgelost willen we u vragen contact opnemen met de klantenservice via e-mail of door te bellen met 020 – 760 50 40.


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.