Alles over onze
installatieservice

De installatieservice van Fiber NL: Snel en simpel

Wij maken het graag makkelijk voor u.

Kies hieronder welke installatieservice voor u van toepassing is, dan leggen we het verder uit.

Welke installatieservice geldt voor u?


De opties voor installatie kunnen verschillen per gebied.


Installatie opties op dit moment

Sinds oktober 2019 biedt Fiber in alle nieuwe gebieden een gratis basis installatie met monteur, met eventueel meerwerk tegen bijbetaling.

 

Eerdere installatie opties

In veel gebieden bood Fiber tot oktober 2019 een gratis Doe-Het-Zelf installatie aan, of een uitgebreide installatie met monteur.


Informatie over de gratis basis installatie

Voor klanten die in of na oktober 2019 hebben besteld

Dit is hoe het werkt voor u, bij een gratis basis installatie:

  • Wij verwerken uw gegevens, en plannen een afspraak voor de monteur om bij u langs te komen.
  • De monteur komt bij u langs, installeert alles met standaard kabels, en controleert alles. Standaard kost dit ongeveer een uur, deze tijd is inbegrepen.
  • Wilt u eventueel kabels op maat laten leggen en wegwerken, is er boorwerk nodig of zijn er langere kabels nodig? Dan kan de monteur u ook helpen, voor € 15 per kwartier.
  • U kunt genieten van uw Fiber NL diensten direct nadat de monteur klaar is!

Informatie over de gratis Doe-Het-Zelf installatie

Voor klanten die al eerder hebben besteld

Dit is hoe het werkt voor u, bij een Doe-Het-Zelf installatie:

  • Wij verwerken uw gegevens.
  • U ontvangt het Doe-Het-Zelf pakket, met alle benodigde apparatuur en kabels, en een handleiding.
  • U installeert zelf de apparatuur met behulp van de handleiding. Heeft u nog vragen? Bel gerust onze klantenservice.
  • U kunt genieten van uw Fiber NL diensten direct nadat de monteur klaar is!

Informatie over de uitgebreide installatie

Voor klanten die al eerder hebben besteld

Dit is hoe het werkt voor u, bij een uitgebreide installatie:

  • Wij verwerken uw gegevens. Hierna worden de eenmalige kosten voor de installatie geïncasseerd.
  • Wij plannen een afspraak voor de monteur om bij u langs te komen.
  • De monteur komt bij u langs en installeert en controleert alles. Hij gaat pas weg als alles werkt. Heeft u extra kabels nodig, wilt u kabels op maat of kabels laten wegwerken, of moet er geboord worden? Dat doet hij ook.
  • U kunt genieten van uw Fiber NL diensten direct nadat de monteur klaar is!

Controleer dit even vóór de installatie

Is de kruipruimte toegankelijk?

Dit is alleen van toepassing bij een uitgebreide installatie of als meerwerk bij een gratis basisinstallatie.

Als we kabels moeten trekken naar uw televisie, telefoon en/of uw computer kan dat meestal via de kruipruimte. Dat is vaak het mooist, dan zie je er niets van.

Controleert u alstublieft van tevoren of de kruipruimte goed toegankelijk is, en geen vocht of andere obstakels bevat. Als de kruipruimte geen optie is, zullen we de kabels langs een plint leggen.

Moet er geboord worden?

Soms is het handig om een kabel door een muur te trekken. Boren doet onze installateur alleen in het woongedeelte van uw huis, en nooit in vloeren met vloerverwarming.

Een goed idee om van te voren even te bedenken hoe we de kabels het beste kunnen leggen bij u.

Heeft u meer dan 15 meter kabel nodig?

Per huishouden hebben we, per aan te sluiten apparaat, maximaal 15 meter kabel gereserveerd. We leggen deze alleen op de verdieping waar het netwerk het huis binnenkomt.

Controleert u even of de afstand tussen uw televisie/telefoon/computer tot punt waar het netwerk het huis binnenkomt niet langer dan 15 meter is.

Heeft u nog vragen over de installatie?


Bel of mail dan gerust onze klantenservice, wij helpen u graag.

020 760 50 40
Bereikbaar ma – za 9:00 – 17:30
Antwoord binnen maximaal 3 werkdagen
 

Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.