De installatieservice van Fiber NL: Snel en simpel
Informatie over de gratis basis installatie
Dit is hoe het werkt:
- Wij verwerken uw gegevens, en plannen een afspraak voor de monteur om bij u langs te komen.
- De monteur komt bij u langs en installeert alles met standaard netwerkkabels, of gebruikt bestaande netwerkbekabeling (indien deze geschikt is). Let op: Het gaat om UTP kabels, coax kabels kunnen niet gebruikt worden. .
- De netwerkkabels worden netjes gefixeerd en vastgezet.
- Daarna zal de monteur controleren of alles werkt. Standaard kost dit ongeveer een uur, deze tijd is inbegrepen.
- Wilt u eventueel netwerkkabels op maat laten leggen en wegwerken, door een bestaande leiding laten trekken, is er boorwerk nodig of zijn er langere kabels nodig? Dan kan de monteur u ook helpen, voor € 15 per kwartier.
- Als u extra werk wilt laten doen, geef dit dan s.v.p. aan bij het maken van de afspraak, zodat wij voldoende tijd kunnen reserveren voor de monteur.
- U kunt genieten van uw Fiber NL diensten direct nadat de monteur klaar is!
Wat is inbegrepen en wat niet
Dit is inbegrepen
- Installatie van de WiFi router;
- Als u TV diensten afneemt: Aansluiting van de settop box op de WiFi router en uw TV met standaard kabels (maximale lengte: 15 meter);
- Fixeren van de kabels langs de muren;
- Controle of het internet, de WiFi en eventueel de TV en telefonie diensten goed werken.
Dit is niet inbegrepen
Dit kan wel gedaan worden, maar geldt als meerwerk. Hiervoor betaalt u € 15 per kwartier.
- Aanleggen van kabels langer dan 15 meter of aanleggen via de kruipruimte;
- Doortrekken van kabels door bestaande leidingen;
- Boren in muren of vloeren;
- Aansluiten van extra apparatuur;
- Alle overige werkzaamheden die hier niet genoemd zijn.
Controleer dit even vóór de installatie
De volgende zaken gelden allemaal als meerwerk bij een gratis basis installatie.
Is de kruipruimte toegankelijk?
Bij de basis installatie leggen we de kabels langs de muren. Als meerwerk kunt u de kabels naar uw TV, telefoon of computer, indien dit mogelijk is, via de kruipruimte laten leggen. Als u dit wilt, geef dit dan s.v.p. van te voren aan bij het maken van de afspraak met de monteur.
Controleert u dan alstublieft van tevoren of de kruipruimte goed toegankelijk is, en geen vocht of andere obstakels bevat.
Moet er geboord worden?
Soms is het handig om een kabel door een muur te trekken. Boren doet onze installateur alleen in het woongedeelte van uw huis, en nooit in vloeren met vloerverwarming.
Een goed idee om van te voren even te bedenken hoe we de kabels het beste kunnen leggen bij u.
Heeft u meer dan 15 meter kabel nodig?
Per huishouden hebben we, per aan te sluiten apparaat, maximaal 15 meter kabel gereserveerd. We leggen deze alleen op de verdieping waar het netwerk het huis binnenkomt.
Controleert u even of de afstand tussen uw televisie/telefoon/computer tot punt waar het netwerk het huis binnenkomt niet langer dan 15 meter is.
Heeft u nog vragen over de installatie?
Bel of mail dan gerust onze klantenservice, wij helpen u graag.
Bereikbaar ma – vr 9:00 – 20:00
en za 9:00 – 17:30.