Overige tarieven
Extra opties |
Tarieven |
Spoeddeblokkade na wanbetaling |
€ 25,00 |
Eenmalig |
Verhuizing |
€ 50,00 |
Eenmalig |
Contractovername |
€ 25,00 |
Eenmalig |
Verzendkosten |
€ 10,00 |
Eenmalig |
Nieuwe afstandsbediening |
€ 15,00 |
Eenmalig |
Ontbreken afstandbediening bij retour |
€ 15,00 |
Eenmalig |
Ontbreken HDMI kabel bij retour |
€ 15,00 |
Eenmalig |
Ontbreken voeding bij retour |
€ 20,00 |
Eenmalig |
Administratiekosten te laat retourneren Settop Box HD |
€ 20,00 |
Eenmalig |
Niet retourneren Settop Box HD |
€ 129,00 |
Eenmalig |
Niet retourneren Glasvezelmodem |
€ 99,00 |
Eenmalig |
Niet retourneren Settop Box HD met opname functie (M540) |
€ 249,00 |
Eenmalig |
Niet retourneren Fritzbox |
€ 149,00 |
Eenmalig |
Retourneren defecte in bruikleen gegeven hardware |
Afhankelijk van de schade met maximum van de verkoopprijs |
Niet thuis of weigeren afspraak monteur |
Volledige kosten |
Herzenden DHZ pakket |
€ 10,00 |
Eenmalig |
Extra installatie opties bij installatieservice |
Prijzen uit installatiehandleiding |
Glasvezelaansluiting verplaatsen |
Vanaf € 300,00 |
Eenmalig |
Indien uw diensten geblokkeerd zijn wegens achterstallige betalingen kan deze gedeblokkeerd worden. Als u de achterstallige betaling overmaakt, neemt de administratieve verwerking daarvan gemiddeld 2 werkdagen in beslag. Na verwerking zullen wij uw diensten deblokkeren. Tijdens kantooruren bieden wij u de mogelijkheid om een spoeddeblokkade aan te vragen. Hieraan zijn eenmalige kosten verbonden. Indien u hiervan gebruik wenst te maken dient u het volgende te doen:
- Neem tijdens kantooruren contact op met de klantenservice (020-7605040) en vraag om een spoeddeblokkade.
- Op aangeven van de klantenservice stuurt u een kopie van de betaling van alle openstaande bedragen (incl. eenmalige kosten) via My.fiber.nl toe met onderwerp : betaalbewijs en uw klantnummer
- Na ontvangst van uw bericht, administratieve controle en goedkeuring daarvan zal de blokkade van de diensten worden opgeheven.
Als u gaat verhuizen kunt u uw Fiber aansluiting meeverhuizen. Wat hier echter wel belangrijk voor is, is dat op uw nieuwe adres ook glasvezel beschikbaar is. Geeft u zo snel mogelijk uw verhuizing aan ons door, dan kunnen we uitzoeken of en hoe we uw Fiber aansluiting op uw nieuwe adres kunnen leveren. Uw verhuizing kunt u doorgeven bij onze klantenservice of stuur uw verzoek via onze Verhuisformulier. U kunt dit vinden
hier.
Het is mogelijk om uw contract over te zetten naar een nieuwe contractant. Voor een contractovername dient u het contractovername formulier in te vullen. U kunt dit downloaden via deze link :
contractovername formulier. Het ingevulde en ondertekende formulier inclusief kunt u toesturen via
email of per post naar Fiber Nederland, postbus 71387, 1008BJ, Amsterdam. Aan een contractovername zijn eenmalige kosten verbonden van € 25,-. Deze worden na de overname bij de nieuwe contractant in rekening gebracht. De verwerking van een contractovername neemt 1 tot 2 weken na ontvangst in beslag.
De verzendkosten zijn in veel gevallen gratis bij het aangaan van een abonnement. Mocht u in een latere fase van uw abonnement nog extra zaken bestellen die wij moeten toesturen, dan zullen wij eenmalige verzendkosten berekenen. Deze zullen op de eerst volgende maandfactuur worden meegenomen.
Bij uw Settop Box HD krijgt u van ons een afstandsbediening. Mocht deze kwijt raken, door de hond worden opgegeten of wenst u een extra afstandsbediening dan is deze tegen een eenmalige vergoeding (excl. verzendkosten) verkrijgbaar.
Als u uw Settop Box HD in bruikleen heeft verwachten wij deze in goede staat aan het einde van uw abonnement retour inclusief de voeding, bekabeling en afstandsbediening. Mocht de afstandsbediening ontbreken brengen we u hiervoor een eenmalig bedrag in rekening.
Als u uw Settop Box HD in bruikleen heeft verwachten wij deze in goede staat aan het einde van uw abonnement retour inclusief de voeding, bekabeling en afstandsbediening. Mocht de HDMI kabel ontbreken brengen we u hiervoor een eenmalig bedrag in rekening.
Als u uw Settop Box HD box in bruikleen heeft verwachten wij deze in goede staat aan het einde van uw abonnement retour inclusief de voeding, bekabeling en afstandsbediening. Mocht de voeding ontbreken brengen we u hiervoor een eenmalig bedrag in rekening.
Als u uw Settop Box HD in bruikleen heeft verwachten wij deze in goede staat en binnen 4 weken na het einde van uw abonnement retour te ontvangen. Inclusief de voeding, bekabeling en afstandsbediening. Als wij uw pakket te laat ontvangen brengen wij eenmalige administratiekosten in rekening.
Als u van onze installatieservice gebruikmaakt, dan maakt u een afspraak voor de installatie met onze monteur. U kunt tot 48 uur voor de afspraak kosteloos wijzigingen aanbrengen in de afspraak. Als u korter dan 48 uur voor de afspraak een wijziging doorgeeft, of u bent niet thuis op het afgesproken tijdstip/datum, of u weigert de installatie uit te laten voeren, brengen wij eenmalig de kosten van de afspraak in rekening.
Nadat wij van netwerkbeheerder melding hebben gekregen dat de glasvezelaansluiting gereed is, wordt het Doe Het Zelf pakket toegezonden. Indien het de pakketdienst na 3 pogingen niet is gelukt het pakket af te leveren, dan wordt het naar een distributiepunt bij u in de buurt gebracht. Het pakket blijft daar 7 dagen liggen om te worden afgehaald. Mocht het pakket niet worden afgehaald en wij moeten het nogmaals toesturen, dan brengen we hier eenmalig kosten voor in rekening. Als u voor onze installatieservice heeft gekozen neemt onze collega het pakket voor u mee.
Naast de installatie werkzaamheden die onze collega uitvoert, zoals omschreven in het installatieregelement, kunt u een aantal extra zaken laten doen. Hiervoor verwijzen we u graag naar de lijst van mogelijkheden.
Het is mogelijk om het glasvezelmodem te laten installeren op een andere plaats. Hieraan zijn echter diverse eisen van de netwerkbeheerder en relatief hoge kosten verbonden.
De door ons geleverde Settop Box HD is eigendom van Fiber Nederland. Dit betekent dat na beëindiging van overeenkomst of in geval van omruiling van de Settop Box HD deze aan Fiber Nederland dient worden te geretourneerd. Wanneer wij deze niet retour ontvangen zullen hiervoor de volgende kosten in rekening worden gebracht: Niet retourneren Settop Box HD zonder opname functie Euro 169,-
De door ons geleverde Settop Box HD is eigendom van Fiber Nederland. Dit betekent dat na beëindiging van overeenkomst of in geval van omruiling van de Settop Box HD deze aan Fiber Nederland dient worden te geretourneerd. Wanneer wij deze niet retour ontvangen zullen hiervoor de volgende kosten in rekening worden gebracht: Niet retourneren Settop Box HD met opname functie (M540) Euro 249,-
Indien u bij uw overeenkomst apparatuur in bruikleen had dient u deze compleet en in goede staat te retourneren aan Fiber Nederland. Dit dient te doen binnen 4 weken na het beëindigen van de dienstverlening.U kunt uw apparatuur zenden aan: Fiber Nederland Hardware retour Wiltonstraat 35 3905 KW Veenendaal
Indien u bij uw overeenkomst apparatuur in bruikleen had dient u deze compleet en in goede staat te retourneren aan Fiber Nederland. Dit dient te doen binnen 4 weken na het beëindigen van de dienstverlening.U kunt uw apparatuur zenden aan: Fiber Nederland Hardware retour Wiltonstraat 35 3905 KW Veenendaal
Na het retourneren van de in bruikleen gegeven hardware wordt bij ontvangst ene controle op de werking gedaan. Indien bij deze controle blijkt dat de geretourneerde hardware defect is worden hiervoor de kosten in rekening gebracht.