Veelgestelde vragen
Waarmee kunnen wij jou helpen?

Veelgestelde vragen
Waarmee kunnen wij jou helpen?
Algemene informatie
Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze diensten, zoals internet, televisie en telefonie. Scroll door de categorieën of gebruik de zoekfunctie om snel het antwoord te vinden.
Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Ben je al klant bij Fiber?
Heb je administratieve of technische vragen over jouw abonnement? Kijk dan op onze klantesnservice site.
Veelgestelde vragen over bestellen & overstappen
Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen?
Ja dit is mogelijk. Als u voor nummerbehoud kiest, dan zullen we uw huidige nummer overzetten naar ons. We proberen dat zo in te regelen dat als de monteur bij u is, hij ter plekke uw nummer overzet.
Wanneer moet ik mijn huidige provider opzeggen?
Dat is lastige vraag en voor iedere klant anders.
Als je zeker wilt zijn dat je nooit zonder internet komt te zitten adviseren wij om je provider pas op te zeggen als alle diensten van Fiber zijn opgeleverd. Hierbij moet je wel rekening houden met dubbele lasten voor de overlappende periode.
Zeg pas je huidige provider op als je zeker weet wanneer je precies wordt aangesloten.
Hebben jullie een overstapservice?
Nee, je moet zelf opzeggen bij je oude provider. We helpen je graag om dat zo makkelijk mogelijk te maken.
Je kunt onze overstaphulp gebruiken om gemakkelijk een brief te maken om op te zeggen bij je oude provider.
Kan ik Fiber ook gebruiken als ondernemer, zakelijk?
Voor veel ZZP of MKB ondernemers is ons aanbod een prima keuze; snel en stabiel genoeg om mee te werken. Je kunt het abonnement op naam van je bedrijf registreren.
Let wel dat er geen SLA wordt aangeboden, dit is “best effort”. In geval van storingen geldt er dus geen recht op herstel binnen een bepaalde tijd.
Is dit wel belangrijk voor je? Dan kun je een verbinding bij Fiber Zakelijk nemen.
Hoe zit het met de bedenktijd? Kan ik die ook overslaan?
Standaard geldt een bedenktijd van 2 weken, waarin je nog kostenloos kunt afzien van het abonnement. Tijdens deze 2 weken voeren wij daarom nog geen werkzaamheden uit voor planning / levering van de verbinding.
Wil je graag sneller aangesloten worden? Stuur dan een reactie op de orderbevestiging dat je afziet van de bedenktermijn, dan gaan we direct aan de slag.
Veelgestelde vragen Internet
Welke internetsnelheid (Mbit/s) heb ik nodig?
Welke internetsnelheid je precies nodig hebt, is afhankelijk van het aantal gebruikers dat tegelijkertijd online is en welke apparaten verbinding maken met het Wi-Fi-netwerk. Voor gamen heb je bijvoorbeeld meer internetsnelheid nodig dan voor het versturen van e-mails.
Kan ik altijd overstappen naar Fiber Nederland?
Overstappen naar Fiber Nederland is heel eenvoudig, of je nu kiest voor Internet Only of een pakket met Internet en TV. Controleer eerst of je huidige contract is afgelopen. Voer vervolgens een postcodecheck uit om te ontdekken welke opties er beschikbaar zijn op jouw adres.
Kan ik op mijn adres een internet abonnement van Fiber Nederland krijgen?
Dat hangt af van je postcode. Voer de postcodecheck uit en ontdek welke mogelijkheden er op jouw adres zijn.
Uit welke internetpakketten kan ik kiezen?
Bij ons heb je de keuze uit verschillende pakketten. Heb je alleen internet nodig? Kies dan voor ons Internet Only-pakket. Wil je ook televisie kijken? Neem dan ons Internet + TV-pakket. Daarnaast kun je altijd een vast belpakket als extra optie bijbestellen.
Waar kan ik internet afsluiten?
Internet kun je bij ons afsluiten in de Fiber Nederland online shop.
Veelgestelde vragen TV
Wat is CANAL+?
Met het CANAL+ abonnement kijk je interactief televisie. Je kunt live kijken, pauzeren of programma's tot 7 dagen terugkijken. Zo geniet je van je favoriete shows wanneer het jou uitkomt. Super gemakkelijk!
Hoe kan ik televisie kijken op mijn smartphone of tablet?
Televisie kijken op jouw smartphone of tablet kan als je via Canal Digitaal TV kijkt met de Canal Digitaal TV app. Kijk voor meer informatie over de app in de Apple App Store en de Google Play Store Als u Fiber Start TV heeft, dan heeft u de Fiber TV app nodig. Kijk voor meer informatie over de app in de Apple App Store en de Google Play Store
Wat is de beeldkwaliteit voor televisie?
Wij leveren de hoogste beeldkwaliteit. Met alle belangrijkste zenders uiteraard in haarscherpe HD-kwaliteit.
Hoe werkt live TV pauzeren?
Het pauzeren van een programma is zeer makkelijk. Wanneer je een programma wil pauzeren druk je op de pauze / play knop op jouw afstandsbediening. Dit zorgt ervoor dat het programma pauzeert. Wanneer je weer verder wil kijken druk je weer op dezelfde knop.
Hoe activeer ik mijn TV app?
Als je via een CANAL+ Basis HD of Entertainment HD pakket heeft, dan kan je de CANAL+ TV app downloaden. Dit kan je doen vanaf de volgende locaties:
Om de CANAL+ TV app te activeren heb jr een login naam (uw emailadres) en een wachtwoord nodig. Deze heb je van ons via de email gekregen. Mocht je deze niet meer hebben, dan kan je deze opnieuw bij ons aanvragen via info@fiber.nl.
Veelgestelde vragen Bellen
Kan ik gratis naar alle telefoonnummers bellen met een abonnement van Fiber?
Dat hangt af van het pakket dat je bij ons afneemt. Met een onbeperkt bellen-pakket voor vaste lijnen bel je gratis naar vaste nummers. Daarnaast kun je ook kiezen voor onbeperkt bellen naar zowel vaste als mobiele nummers, of voor een pakket met onbeperkt bellen binnen Nederland en naar het buitenland.
Kan ik onbeperkt bellen ook tijdelijk activeren?
Ja, de pakketten zijn maandelijks opzegbaar, waardoor je zelf kunt bepalen hoelang en wanneer je van het pakket gebruikmaakt.
Wat kost bellen naar vaste nummers als ik geen onbeperkt bellen pakket heb?
Kijk op de pagina van onze gesprekstarieven voor de actuele prijzen.
Kan ik ook met een tweede telefoonlijn onbeperkt bellen?
Nee, onbeperkt bellen is uitsluitend van toepassing op het nummer waarvoor je het pakket hebt aangevraagd.
Kan ik ook gratis een tweede telefoonlijn nemen?
Ja, het is mogelijk om een tweede lijn toe te voegen voor €4,95 per maand.
Veelgestelde vragen Glasvezel
Wat doet glasvezel?
Glasvezel is een ultradunne draad van glas, waarmee data razendsnel wordt verzonden via laserlicht. Dit licht knippert aan en uit, en hoe sneller het knippert, hoe sneller je internetverbinding is.
Waarom zou ik glasvezel nemen?
Glasvezel biedt een uitzonderlijk stabiele verbinding met een minimale kans op storingen. Dit komt doordat er geen elektriciteit, maar licht door de glasvezelkabels gaat. Hierdoor is glasvezel veel sneller dan traditioneel internet via koper of kabel. Niet alleen het downloaden verloopt supersnel, ook het uploaden gaat met dezelfde hoge snelheid.
Wat kost glasvezel?
Bij ons betaal je voor glasvezel hetzelfde als voor regulier internet.
Hoe wordt glasvezel aangesloten?
Bij ons komt er altijd een monteur langs om de glasvezelaansluiting te installeren. Daarbij voert hij direct een wificheck uit, zodat je in je hele huis verzekerd bent van het beste wifibereik.
Is er glasvezel beschikbaar op mijn adres?
Doe de glasvezelcheck en kom er gelijk achter of er glasvezel beschikbaar is op jouw adres.
Vragen?
Bekijk dan nu onze veelgestelde vragen.
Contact?
Wil je ons graag spreken? Neem dan contact op.