De installatieservice: Snel en simpel

Checklist dubbel check. Heeft u dit gecontroleerd vóór de installatie?

Kruipen of goten?
Als we kabels moeten trekken naar uw televisie, telefoon en/of uw computer kan dat meestal via de kruipruimte. Dat is vaak het mooist, dan zie je er niets van. Controleert u alstublieft van tevoren of de kruipruimte goed toegankelijk is, en geen vocht of andere obstakels bevat. Als de kruipruimte geen optie is, zullen we de kabels langs een plint leggen.Boren?
Soms is het handig om een kabel door een muur te trekken. Boren doet onze installateur alleen in het woongedeelte van uw huis, en nooit in vloeren met vloerverwarming. Een goed idee om van te voren even te overdenken hoe we de kabels in uw geval het beste kunnen leggen.Is 15 meter wel genoeg?
Per huishouden hebben we, per aan te sluiten apparaat, maximaal 15 meter kabel gereserveerd. We leggen deze alleen op de verdieping waar het netwerk het huis binnenkomt. Controleert u even of de afstand tussen uw televisie/telefoon/computer tot punt waar het netwerkhet huis binnenkomt niet langer dan 15 meter is.Bent u er klaar voor? Zo gaan we het doen.

Stap 1. U bent bij ons aangemeld.
Wij gaan starten we met de activering van de aansluiting op uw adres. U heeft voor Fiber Nederland gekozen (nogmaals bedankt) en wij hebben uw gegevens ontvangen. U krijgt van ons daarvan bevestiging.
1

Stap 2. We doen een financiële controle en netwerkplanning.
Nu al uw gegevens verwerkt zijn, beginnen wij de planning voor de rest van het traject. We bestellen het materiaal reserveren uw aansluiting en controleren uw gegevens. Dit is ook het moment dat wij éénmalige kosten incasseren, ook ter controle van uw bankgegevens. Als u de uitgebreide installatieservice heeft besteld, dan plannen we onze monteur in voor een bezoek.
2

Stap 3. Wij sturen het Doe-Het-Zelf pakket toe.
Als u voor de installatiegarantie heeft gekozen krijgt u van ons een Doe-Het-Zelf pakket met alle benodigde apparatuur en een handleiding om alles te installeren.
3

Stap 4. De installatie.
Als u heeft gekozen voor de installatiegarantie kunt u nu zelf starten met de installatie. Komt u er niet uit, dan kunt u op de website instructies bekijken en eventueel bij onze Klantenservice hulp vragen. Mocht het nog niet lukken sturen we een monteur. Als u heeft gekozen voor onze uitgebreide installatieservice, sturen wij u een e-mail om een afspraak te maken voor de binnenhuis installatie.
4

Stap 5. U kunt genieten van uw Fiber diensten.
Na uw eigen installatie of nadat onze collega van de installatieservice bij u op bezoek is geweest, kunt u genieten van uw nieuwe gloednieuwe internet, telefonie en televisie diensten. Veel plezier ermee!
5
Zo. Viel het u mee?
Wat een verhaal zult u misschien denken. Toch valt het in de praktijk vaak mee, mocht u een bijzondere situatie hebben, of bijzondere wensen, dan kunt u hiernaast een lijstje vinden met aanvullende diensten die we u kunnen leveren. Mocht iets niet helemaal lekker lopen (wij bij Fiber NL hebben ook niet alles zelf in de hand), laat dan iets van u horen via MyFiber of via onze klantenservice op 020 – 760 50 40. Onze overige tarieven vindt u hiernaast.Wat kosten aanvullende diensten?
€ 35,-
€ 25,-
€ 25,-
€ 3,-
€ 8,-