Eerlijk over snelheid. Lijkt ons erg logisch.

Gewoonweg de snelste.
Daar zijn we goed in.

Wist u dat driekwart van de klanten bij andere providers maar 65% van hun beloofde snelheid halen? Maar u als klant mag wél het volledige maandbedrag betalen. Daar snappen wij eerlijk gezegd niks van.

Bij ons leveren we dus wel de hoogst haalbare internet snelheid die mogelijk is op uw adres. U neemt toch geen genoegen met minder?

Heeft u onze blog al gelezen over recente internetsnelheden? Klik hier.
Hoe snel bent u nu? Doe de speedtest!

(V)DSL.
De afstand bepaalt uw snelheid.

Als u een (V)DSL aansluiting heeft, is uw snelheid afhankelijk van de afstand van uw woning tot aan de wijkcentrale of de straatkast. Dit kan niet tippen aan de snelheid van glasvezel.

Glasvezel.
Klaar voor de toekomst.

Glasvezel internet is de techniek van de toekomst. De snelheid van het licht en dus simpelweg niet te meten, zo snel is het. En omdat u uw eigen kabel heeft, zult u dus ook beschikken over razendsnel internet. Zowel bij het downloaden van data, als bij bijvoorbeeld het uploaden van uw foto’s in de cloud. We zijn hard op weg om heel Nederland op het glasvezelnetwerk te zetten en met een beetje geduld kan binnenkort echt iedereen internetten met de snelheid van het licht.

Onze tips om zelf uw internet snelheid te verbeteren.

We meten de snelheid van uw internet vanaf het punt waar de verbinding uw woning binnenkomt. Dat is ook gelijk de maximale snelheid die u in uw abonnement krijgt. Hoe kan het dan dat het soms lijkt alsof het internet toch echt een stuk trager is? Dat kan een aantal oorzaken hebben.

We hebben enkele tips die u kunt gebruiken om ons supersnelle internet zo optimaal mogelijk te ervaren:

  1. Router in de meterkast…doe maar niet
  2. Het wifi signaal van de router heeft de vrije ruimte nodig om naar uw apparatuur te kunnen stralen. Zet de router ook niet direct naast andere apparatuur dat signalen uitzend en niet naast stroomkabels. Dat zijn allemaal dingen die het signaal kunnen verstoren. Dus zeker niet in de meterkast, waar veel mensen hem hebben weggestopt.

  3. Stoorzenders
  4. Heel gek, maar als de TV aanstaat is het internet altijd iets trager. Ook babyfoons, draadloze deurbellen en zelfs de magnetron kan het signaal verstoren.

  5. Hoe meer mensen online, hoe trager
  6. Eigenlijk een logisch gevolg dat het internet trager wordt als heel veel mensen in huis verbinding hebben. En stiekem zijn er meer apparaten verbonden dan we denken. Al die smartphones, tablets, computers en de smart tv?!

  7. Wi-Fi signaal versterken met een repeater
  8. Als de wifi router in de hoek van uw huis staat hoeft het niet naar de straat toe te zenden, maar liever naar de achtertuin. Met een blikje kunt u al een heel eenvoudig het signaal richten, of even knutselen met wat papier en aluminiumfolie.

  9. Bent u helemaal up-to-date?
  10. Zorg ervoor dat de router over de laatste software beschikt. Softwarefoutjes kunnen het goed functioneren in de weg zitten. Updates zijn ervoor om die foutje op te lossen en uw verbinding optimaal te houden.

De ‘Rolls Royce’ onder de routers. Doen we er gratis bij.

Wij maken graag gebruik van goede spullen. Daarom werken we met de beste draadloze WIFI router die er op de markt is: de FRITZBox!. Deze router staat te boek als heel stabiel en razendsnel. Daarnaast is het WIFI signaal ook heel sterk, zelfs in betonnen woningen of over grotere afstanden. De Consumentenbond is het ook roerend met ons eens! Kortom: u krijgt gratis van ons de Rolls Royce onder de routers.

Kortom: u krijgt gratis van ons de Rolls Royce onder de routers (t.w.v. €159,-)

Bekijk hier het testrapport van de Consumentenbond

All-in-One
Extra

  • Altijd de maximale internetsnelheid
  • 115 tv zenders
  • Opnemen pakket
  • Online tv kijken
  • FOX Sports 1, 2 en 3
  • Goedkoop bellen
Bekijk pakket
Check uw adres
Beantwoord alstublieft onderstaande vragen voor een advies op maat.
Uit hoeveel mensen bestaat uw huishouden?
Hoeveel computers zijn er aangesloten?
En hoeveel smartphones zijn er in huis?
Heeft u ook een tablet/iPad? Ja? Hoeveel?

Speelt u veel online videogames?
Maakt u wel eens gebruik van Skype/Facetime?
Bent u lid van HBO, Netflix of andere streaming?
Neemt u wel eens (live) TV programma’s op?

Buffering? Hahahaha…
Niet bij ons.

Bedankt voor uw informatie

Onze aanbeveling aan u:

Bekijk pakketten
Direct Bestellen

Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.