• Home
  • Duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen

Glasvezel brengt mensen bij elkaar, maakt informatie beter toegankelijk en biedt nieuwe mogelijkheden. Dat betekent niet alleen meer plezier doordat je de nieuwe Lady Gaga in een paar tellen naar je vriendinnen kunt sturen, of kunt videobellen met je kleinkinderen in Australië. Het levert interessante kansen op. Denkt u eens in: een boer in Afrika kan straks naar school in Amsterdam, een hartspecialist kan om elf uur een operatie assisteren in Sydney, en een half uur later digitaal in Stadskanaal zijn. Dat is een toekomst waar wij wel zin in hebben. Als je van de toekomst je werk hebt gemaakt, dan moet je wel duurzaam ondernemen. Om ervoor te zorgen dat we dat elke dag blijven doen, hebben we het onderverdeeld in vier aandachtspunten.

1. Een waardevol product

Glasvezel zorgt voor beter en sneller contact tussen mensen. En wat is er nu leuker dan dat? Dat je je kleinkinderen in Australië kunt horen én zien over de telefoon? Dat het waardevol kan zijn, noemden we al eerder. Een hartchirurg op afstand, een boer in Afrika, direct contact met de dokter vanuit het verzorgingstehuis, dat levert een verbetering van de kwaliteit van het leven op. De rek is er ook nog lang niet uit denken wij. Toen Charles Kuen Kao in de jaren zestig de glasvezel-technologie uitvond, had hij nog geen idee wat er allemaal mogelijk zou zijn. Glasvezel is zo snel, dat we nog niet hebben kunnen meten hoe snel, het zou bijna naïef zijn om te denken dat we nu al weten wat je daar allemaal mee kunt.

2. Voor iedereen

Bij Fiber Nederland geloven we erin dat een verbetering van de kwaliteit van het leven voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk zou moeten zijn. Daarom hebben we ons twee dingen voorgenomen:

Iedereen is welkom

Dat klinkt misschien een beetje gemakkelijk, maar probeer maar eens een telefoonabonnement af te sluiten of een vakantie te boeken als je geregistreerd staat bij het Bureau Kredietregistratie.

De laagste prijs

Fiber Nederland is geen liefdadigheidsinstelling. We zijn een commercieel bedrijf, en we geloven in het succes van een model waarbij mensen betalen voor een prestatie die voor hen waardevol is. Maar we rekenen daar een faire prijs voor, eentje die hopelijk voor veel mensen bereikbaar is.

3. Milieu

Als u wilt weten hoe het nu precies zit met broeikaseffecten, global warming en de toekomst van onze mooie groene planeet dan moet u misschien niet bij ons zijn. Hoe het ook zit, wij vinden het een positieve gedachte om zo goed mogelijk te zorgen voor mens, omgeving en natuur. Niet omdat het moet, maar omdat het netjes is. Dan hoeven de mensen na ons, de rotzooi niet op te ruimen. Glasvezel is de eerste techniek die gemaakt is voor dataverkeer. Je koperdraad was gemaakt voor de telefoon, en de kabel voor televisie. Met een beetje handigheid hebben ze oude technieken geschikt gemaakt voor digitaal dataverkeer. Hartstikke knap natuurlijk. Glasvezel is gemaakt voor dataverkeer. Het is zo snel, dat ze nog niet hebben kunnen uitrekenen hoe snel. Het is zo efficiënt, dat het 62% minder energie verbruikt dan internet over uw normale DSL kabel. Als u u bedenkt dat het bedrijf Google alleen al, op elk moment van de dag, 260 miljoen watt energie gebruikt, dan schiet 62% wel lekker op. Hier vindt u verschillende indrukwekkende milieu onderzoeken. Maar mocht u niet elke dag CO2 sommetjes doen: het gebruik van glasvezel in één huishouden zorgt voor een afname van CO2 uitstoot, welke ongeveer gelijk is aan die van een auto die van Amsterdam naar Gambia rijdt.

4. Positieve bedrijfsvoering

In ons dagelijkse werk proberen zoveel mogelijk positieve keuzes te maken. En dan bedoelen we niet alleen dat ons datacenter minder CO2 uitstoot heeft en zelfs gecertificeerd is volgens de Carbon Trust standaard. Of dat we op kantoor gerecycled papier gebruiken en netjes ons afval scheiden. Positieve keuzes gaat wat ons betreft meer om de manier waarop je zaken doet.

5. Campagnes

In de telecom- en televisiewereld wordt veel reclame gemaakt. Billboards, radio- en televisiecampagnes, het houdt niet op. Wij willen onze marketing op een positieve en verantwoorde manier doen. We werken liever met diverse goede doelen als Plan Nederland, Stichting Feedback, het Glazenhuis en Movember. Of met Epke Zonderland en de lokale turn- of voetbalvereniging. Daar heeft iedereen iets aan.

6. De winst

Fiber Nederland is een commercieel bedrijf. We bieden een dienst waar mensen iets aan hebben, en rekenen voor ons werk een eerlijke prijs. We willen graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, omdat we vinden dat die niet alleen bij ministers, overheden en grote internationale vergaderingen met presidenten ligt.

Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.